Jeg havde besøg af mine forældre i går, og tog dem med på Den Rustikke. Restauranten var prop fyldt, men alligevel fik vi en rigtig god og hurtig betjening.

Her er min forret. Italiensk linsesuppe med frisk parmesan. Rig god og dyb suppe. Stedets formidable brød gik rigtig godt til suppen.

Bedømmelse: 8.4/10.

Dette brød bør sælges! Ellers bør jeg lære mig selv at bage det. Det er GODT.

Min mor fik “pil-selv-rejer” med en let salat og mayonnaise.

Min far fik snegle for første gang i sit 58-årige liv. Han var ikke skuffet.

Til hovedret fik vi alle sammen porchetta. Det var ikke et dumt valg. Meget lækkert krydret! Grøntsagerne var med masser af bid og fulde af smag.

Bedømmelse: 8/10.

Til dessert fik jeg fem slags ost. Jeg er en kæmpe sucker for ost til dessert. Der var fire oste i den mere stærke ende af spektret, hvilket ikke gjorde mig noget.

Bedømmelse: 8.4/10.

Til desserten fik jeg en australsk muscat. Den var god til de kraftige oste og fyldt med smagen af gule rosiner. Tak for det Christian Emil.

En italiensk hvidvin som gik godt til forretterne og svinet i hovedretten.

Sluttede af med en espresso.