Lige inden jeg skulle på arbejde i fredags kom postbudet forbi med en mellemstor pakke. Indholdet kom fra Carlsberg og var to vareprøver på deres nye produkt BEO. Jeg havde fået en invitation til et arrangement d. 2. maj, men havde måttet melde afbud pga. Berlin. Jeg tog to vareprøver med på arbejde for at teste dem.

Der var fire testpersoner. Min chef Carsten, hans bror Peter og min nye kollega Maj. Jeg aner ikke om de er inden for produktets målgruppe, men smage det skulle de.

Vi smagte både udgaven med æble og lidt grøn the …

… og den med blodappelsin og hibiscus.

Alle var positivt overraskede over hvad de smagte. Jeg synes egentlig ret godt om produktet. Det smagte bedre end forventet, når man ser på flasken. Jeg tror det bliver det sværeste for dette produkt. At overvinde det “image”, som produkter der ligner det har. Her tænker jeg især på Barcadi Breezer. Flasken ligner. Etiketten ligner på afstand. Men produktet og smagen er en hel anden. Jeg er bange for, at folk vil se BEO som endnu en i rækken af sodavand med alkohol til børn, og derfor undlade at prøve produktet.

Det er en skam, for der er tale om et lækkert produkt, der har god smag af frugt og små underliggende smagsnuancer. Den egner sig godt som forfrisker i solen. Ellers ville den måske være god i drinks, men så er vi igen tilbage på sprutraketten.

Jeg kunne egentlig ikke helt finde ud af, hvilken en jeg synes bedst om, men jeg tror det bliver æbleudgaven.

Prøv den og giv en kommentar til hvad I synes.