For at forberede mig selv til dette års Distortionfestival, var jeg lørdag gået sammen med en støttefest for Norbergfestivalen i Sverige, for at afprøve lidt salg af curry wurst.

Først bagte jeg en masse brød med koldhævet dej.

Mange boller.

Så lavede jeg hjemmelavet stærk sovs (Hausgemachte Scharfsauce). Til den brugte jeg: To hvidløg, groft hakket.

Et kilo gule løg, groft hakket.

Løg og hvidløg steges i lidt olivenolie.

To gange tomatpure brændes af i bunden af gryden med løgene.

Et kilo heinz tilsættes sammen med ti dåser hakkede tomater.

Så krydres det hele med chili, honning, soya, eddike, sennep, salt, peber og selvfølgelig karry!

Sovsen koges ind og smages til.

Selvom pølserne ikke var helt rigtige, og vi ikke stegte pølserne i olie inden servering, var der gang i ilden og salget.

Den danske udgave af en tysk curry wurst med brød og hjemmelavet karrysovs.

Bedømmelse: 8.5/10.