American!

Italian!

Barbeque!

Jeg var på Burger & Bun med Thomas og Cecilie under mit korte besøg i København. Nu har jeg efterhånden været lidt rundt på den københavnske burgerscene, og er derfor bedre i stand til at kunne vurdere den.

Vi bestilte hver vores burger, som alle koster 125 kroner. En sodavand til 20 kroner og to gange pommes frites til hver 35 kroner. Ret høje priser for at spise burger, så man forventer også noget af dette lille sted på Istedgade.

Til pommes friterne bestilte vi henholdsvis ketchup og hvidløg/persille-mayo. I starten troede vi, at skålene var alt for små, men da måltidet var slut, var der stadig noget tilbage i begge skåle.

Måltidet var slut og vi var MEGET mætte. Det kan siges kort. Burgerne var gode. De kom hurtigt, og var som de skulle være. Pommes friterne var gode, og ikke som gennemsnittet.

Når ambitionen er, at lave byens bedste burger efter amerikansk forbillede, så synes jeg, at Burger & Bun er lykkes ret godt. Alle elementerne i min burger var gode og smagfulde. Salaten og agurkerne var sprøde. Bøffen af høj kvalitet og brødet væsentlig bedre end på Cocks & Cows. Når det er sagt, så synes jeg egentlig at min frokostburger på Haché var lidt bedre. Jeg skal ikke kunne sige om det skyldes, at jeg havde tømmermænd på Haché, og måske derfor havde et større burgerbehov, men jeg synes den vinder med et mulehår.

Men Burger & Bun kan klart anbefales, og næste gang jeg kommer der, vil jeg spørge om jeg kan få min burger stegt “rare”.

Bedømmelse: 8.8/10.