Spicylicious ligger på Istedgade 27. Det er tidligere blevet kåret som Københavns bedste billigrestaurant (2005). Stedet var indrettet rimelig klichéfyldt, som det åbenbart er kutyme når det gælder thairestauranter. Der var seriøst bambus overalt – ægte og imiteret.

Jeg startede med at dele disse friske forårsruller med Thomas. De kostede hele 75 kroner, hvilket må siges at være langt over den pris de var værd. De smagte sådan set godt, og alle elementerne var friske og i orden. Men hvis jeg skal betale så meget for rispapirruller, så skal der altså noget mere til.

Til hovedret fik jeg en traditionel Pho – en kraftig suppe med oksekød. Den var virkelig god og den medfølgende chilisauce var et godt indslag. Suppen kostede, så vidt jeg husker, 135 kroner, hvilket heller ikke er specielt billigt. Men jeg har også en tendens til at sammenligne for meget med prisniveauet i fx Berlin. Det er nok ikke helt fair, hvis man regner alle udgifter sammen.

Spicylicious er klart et sted jeg kan anbefale, men årets billigrestaurant i København er den ikke længere.

Bedømmelse: 7/10.