Igen tomater til morgenmad, jeg ved ikke hvad der går af mig.

William havde inviteret mig på Cofoco – som denne aften havde bornholmsk tema.

Menukort, vand og en god gin-tonic. God start.

Første ret, røget makrel, en langtidsporcheret æg, mayonnaise på rapsolie, brødkrummer og lidt ærtepure og radise. En meget fin lille start. Lækker smagfuld og fed fisk og et æg der var helt smørblødt.

Smørret på Cofoco var lidt af en oplevelse, og William og jeg fik da også tømt tre små skåle! En luftig smør med brunet smør, kærnemælk og lidt citronskal. Klart noget jeg selv skal forsøge mig med. Meget godt, og brødet til var også meget lækkert og lunt. En god detalje, som er meget sigende for en restaurant.

Unghane med kartoffelmos, syltet skalotteløg, lidt majs, brøndkarse og en ultra let toastflage. Kødet var meget mørt og velsmagende, og mosen fyldt med smør. Endnu en meget fin lille ret.

William løfter på toastflagen og ser sin ret an. Han var også vild med den.

Sidste ret var et stort stykke svinekød sammen med korn fra Bornholm naturligvis samt ærter, ærteskud, ærteskum og ærtepure. Selvom det lyder lidt fjollet med så meget ært, så fungerede faktisk fint, og det var hele tiden det store stykke møre kød der var i centrum og mest gennemtrængende. Endnu en god ret.

Bornholmsk lakrids fra Johan Bülow til kaffen, som vi valgte i stedet for dessert, da vi var for mætte. Vi fik dog ikke lov at slippe for dessert…

Vi fik en dessert til deling af kokken, som åbenbart synes, at vi skulle smage den. Den bestod af blåbær, en kold blåbærsuppe, vaniljeis samt noget yoghurthalløj jeg ikke lige kan huske hvad var. Jeg er ikke så meget til dessert, og denne her vandt heller ikke mit hjerte. Dog er blåbær ret lækre i små mængder.

Bedømmelse: 9/10. (En rigtig god madoplevelse for sølle 185 kroner! Hvor vi endnu fik mere end vi ville, samt god service og dejligt smør).