Sidst i juli var Isabel og jeg på besøg i madklubbens kælder på Store Kongensgade, som de har givet navnet Bistro-De-Luxe. Selvom det er en kæde af restauranter, der har “stjålet” mit navn fra min facebook-baserede madklub Ad Hoc Madklubben, så er det jo ingen grund til ikke at besøge dette fremragende koncept og spisested.

Her der det en forret med hellefisk og østers, radiser, en slags tang tror jeg og mozzarellaost. Jeg husker ikke alle detaljerne, men det var en meget lækker og stor forret. Tak til Danni for den!

Vi valgte en amerikansk vin, produceret af italienere fra kortet. En meget karrakterfuld og god flaske vin, som også var i den lidt dyre ende.

Anden forret. Pate af svinekød med grønne jordbær, kirsebær og lidt salat. En god pate, og igen en meget stor mængde kød, og ikke så meget pjat med tilbehøret.

Til hovedret havde jeg valgt svin igen. Her med flot svær og meget mørt kød. Tilbehøret var blomkål, og kartoffel så vidt jeg husker. Jeg var lidt jaloux på tallerknen.

Desserten bestod med mit valg af tre slags ost. Et stykke Vesterhavsost, en fransk ost på komælk og et stykke blåskimmelost, jeg ikke husker meget om. Desserten var mit dårligste valg, selvom jeg altid vælger ost, fordi det for mig er det sikre valg. Der var bare for meget ost her, og ingen af de tre gjorde sig særligt bemærket – desværre.

Vi sluttede af med en kop kaffe og sluttede med en regning på ca. 850 kroner, hvilket må siges at være rimeligt, når man tager i betragtning at vinen alene kostede 400 kroner (som den var værd!).

Bedømmelse: 8.7/10. (God betjening, hyggelig bistrostemning, dejlig mad i rigelige mængder, meget god vin og det bedste selvskab).