Cafébrunch er altid lidt en vind eller forsvind ting. Der er virkelig mange ting der spiller ind. Pris, kvalitet, betjening, atmosfære udvalg osv. Her er det en anden af de vigtige faktorer: kaffen! Her en god stor cappuccino.

Her er min tallerken som den så ud. En mormorbrunch. To slags brød, vandmelon, agurk, ost, ovnstegte kartofler, æg og bacon, små grillede pølser, hjemmelavet ketchup, marmelade, tapanade og en frugtsmoothie. Ja, det er ikke mangfoldighed det skorter på, men sådan er det jo typisk. De fleste elementer var rigtigt gode. Godt brød, økologisk smør, den hjemmelavede ketchup var især god.

En hjemmerørt mayo, der normalt følger med til stedets kartofler, hvis man bestiller dem seperat. Vi spurgte om vi måtte få lidt, og det måtte vi gerne, og fik det straks sat på bordet. En lille ting, men sigende for stedets service.

Mig der forsøger at komme mig over min ananasskræk (frugtskræk). Det falder mig bare aldrig rigtig ind at spise frugt. Dumt er det, og noget jeg arbejder meget med gennem meditation og ved ikke at spise frugt. Ananas tror jeg nu aldrig jeg kommer til at kunne lide i nogen form.

Besøget på Kalaset var meget positivt, Isabel og jeg blev virkelig mætte og glade. Regningen lød på 333 kroner for 2 gange mormorbrunch og 4 kopper kaffe. Dyrt, men meget almindeligt for brunch.

Bedømmelse: 8/10. (Der manglende noget som var virkelig godt og specielt).