Så oprandt dagen hvor jeg skulle indvie min nye thai-kogebog “Mit Thaikøkken” af Hanne Holm, som jeg lige har fået i fødselsdagsgave.

Dagens opskrifter var thaitoast og en wokret med æggenudler. Det fede ved thai er tempoet, når først alle ingredienserne er hakkede i de ønskede størrelser. Her er der lidt løg, hvidløg, chili, peberfrugt, sukkerærter, champignon, forårsløg og ingefær.

Ingredienserne til thaitoast blandes sammen som en frikadelledej.

Koriander! Manges fjende, min ven!

Når man ikke har bagt det selv, så skal toastbrød vel egentlig bare være så billigt som muligt.

Toastbrødene smøres med kødblandingen og lægges klar til en tur i ovnen. Man kan stege dem på panden også, men det er mere fedt og tager længere tid, så det bliver måske en anden gang.

Man skal huske lidt cremant, når man laver mad!

De færdige thaitost med koriander og ristede sesamfrø. Meget lækker lille snack. Jeg spiste dem også dagen efter i kold udgave. En fantastisk tømmermændsret med masser af salt, fedt og chili.

Jannick græder næsten af chilien i wokretten som også endte med at blive rigtig god!

Bedømmelse: 8.7/10 (Jeg er slet ikke færdig med at lave thaimad).