Lavede grød igen her til morgen, og kom så til at tænke på kvaliteten af mine krydderier. Mit eneste grundlag for at have en avation imod krydderier af mærket Santa Maria er, at mine fordomme og intuition. Mærket er kæmpestort og nærmest det eneste på markedet, så derfor tænker jeg automatisk at deres produkter er af dårlig kvalitet. Men er det rigtigt og fair?

Jeg har fået at vide, at man i den tyske supermarkedskæde BioMarkt kan købe økologiske krydderier af høj kvalitet. Så, så snart jeg kommer til Berlin igen, må jeg hamstre krydderier. Indtil da, må jeg vel smage mig frem på det danske marked og fx gå efter Urtekrams produkter som nu også kan fås i Netto.

Men er der nogle gode råd, ud over altid at købe hele krydderier og så selv pulveriserer dem i en morter? Det har man jo ikke altid til til, så nogen gange må man ty til det stødte.