Min far har en have og min far har et drivhus. Fra den have og det drivhus kommer der gode ting. Ting som jeg når jeg (alt for) sjældent tager til Horsens og besøger mine forældre, får stor glæde af.

Her er det æbler i smukke efterårsfarver.

200 kvadratmeters drivhus. Ikke dumt.

Hjemmedyrket selleri og løg.

Min far havde denne aften forsøgt at finde tilbage til sine tyske rødder, og derfor lavet Federweiser (gæret æblesaft) og Zwiebelkuchen (løgtærte).

Den friskpressede æblesaft tilsættes en lillebitte smule gær og gærer derefter i 48 timer eller længere. Navnet stammer fra drikkens udseende. Fordi det ser ud som om, at der svæver små hvide fjer rundt i væsken. Det smagte utroligt godt og burde blive produceret over hele Danmark, når vi nu har så mange gode æbler. Men er altså indtil videre en primært tysk tradition.

Alle burde have en far med et stort drivhus! Jeg er i hvert fald meget glad for min.