Efter at have hørt, at TGV Café lige over for Aarhus banegård lige er blevet meget positivt omtalt i Gastro, tænkte Thomas og jeg, at nu var det på tide at prøve stedet.

Jeg undervurderede totalt min sult og gik efter en æg benedict med laks? En ikke helt klassisk måde at servere retten på, som jo plejer at være med skinke. Men sådan er den ikke på TGV. Og den var egentlig også ret lækker denne lille morgenret til 98 kroner med et stykke ristet toastbrød, friskdampet spinat, pocherede æg (2 stk.), fire stykker laks og en cremet hollandaise. Alle elementerne var rigtigt fine og anretningen røg ned med stort velbehag. Desværre var jeg enormt sulten, og skulle nok derfor have valgt det samme som Thomas – en stor burger. Som efter hans udsagn slet ikke fejlede noget. Han var ikke oppe at ringe, men god var den med hjemmebagt sesambolle og en god stor bøf, løgringe, hjemmelavede pommes frites og forskellige slags dyppelse til.

TGV er en hyggelig café der vinder meget ved det store vinduesparti, hvor man kan sidde og kigge ud på gaden og indtil naboen Subway og undre sig over at nogen går derind og bruger penge på skrald…

Jeg vil klart besøge TGV igen, og prøve lidt flere af deres ting. Jeg var ikke oppe og køre over min servering, men den ligger klart i den øverste ende af skalaen for cafémad i Aarhus.

Bedømmelse: 8.2/10.