Som om det ikke er nok, at jeg nogen gange glemmer mit kamera, så har jeg nu også glemt at lade batteriet op. Så denne aften måtte jeg lade en iPhone tage billederne.

Jeg var på Fischer på Victor Borges plads på Østerbro med Mads, Karen og Isabel. Stedet som jeg har besøgt et par gange tidligere, er placeret i meget hyggelige omgivelser i et gammelt værtshus, hvor meget af det gamle møblement er bibeholdt. Stedet summede da også af god stemning da vi kom her til aften.

Menuen er simpel og billig hos Fischer. Der er ikke så mange valgmuligheder og alt er grundlæggende klassisk italiensk. Ikke så meget pis.

Mads og Isabel delte mozzarellaost og friskskåret skinke som anes på billedet her. En utroligt lækker og gavmild anretning som med de medfølgende gode brød udgør en ret stor forret.

Karen og jeg fik hver vores suppli, som er risottoris kogt med oksekødsragout fyldt med mozzarella. En ting jeg aldrig før har smagt, og som måske var lidt kedelig i mine øjne. Men sjov at prøve. Og det var sikkert også mest fordi den blegnede ved siden af den føromtalte forret.

Mads fik en meget lækker fiske anretning med kammuslinger til hovedret, mens vi andre fik pasta med svinekæber og bacon. Jeg smagte en kammusling, og den var i sandhed lækker på alle måder. Min pastaret var også rigtig god med hjemmelavet pasta og masser af smag. En tung ret.

Rødvinen var også god, og ret billig. 265 kroner flasken. Billedet afslører dog desværre ikke meget.

Til dessert fik jeg en espresso. Regningen lød på 1200 kroner ligeud for fire mennesker, to retter og en flaske vin. Det er bestemt rimeligt.

Bedømmelse: 8.4/10. Jeg vil klart anbefale Fischer! Stedet er charmerende, ærligt og maden er fantastisk enkel og velsmagende. Jeg er fan.

