Her til aften har jeg lavet kartoffel-porresuppe. Udgangspunktet var en opskrift fra årstiderne, som jeg ændrede lidt på undervejs.

Et kilo kartofler og et halvt kilo porre.

Hemmeligheden bag denne opskrift, som ikke indeholder noget boullion af nogen slags, er efter sigende den langsomme sauterring. Grøntsagerne sauterer ved svag varme i 15-minutter inden der hældes vand på.

I stedet for bacon prøvede jeg at lave pancetta til.

Den færdige suppe pyntet med pancettaen. Flot ser den ud, men den smagte altså ikke af så meget, selvom jeg havde smagt den til med salt, peber, eddike og lidt chili. Jeg tror jeg vil bruge boullion næste gang. Med mindre jeg har nogle virkelig lækre friske grøntsager.

En lille salat til. Bønner med en sennepsdressing og rødløg. Meget lækkert.

Bedømmelse: 6,7/10. (Håber der kommer lidt mere smag næste gang jeg skal lave denne suppe).