En aften på Tony’s i havnegade kan bestemt anbefales. Stedet er en del af Madklubbens restauranter som efterhånden tæller fem snart seks steder. Dette er så kædens italienske sted med et new yorker tvist. Egentlig er det ligegyldigt for som de andre steder er konceptet det samme og maden rigtig god til pengene.

Her er det aftenens vinvalg fra Toscana. 350 kroner og en meget let og behagelig vin.

Til forret havde jeg valgt vitello tonatto. En meget fin lille anretning med dejlig tuncreme og små syltede citroner.

Her det så aftenens hovedret, spaghetti med kødboller. En rigtig god tomatsauce, salvie, masser af parmesanost og hakket persille og pasta kogt al dente udgjorde denne fantastisk lækre og enkle ret, som jeg også selv tidligere har lavet flere gange. Jeg synes Tony’s version var bedre end min egen, og sådan skal det jo helst være når man går ud og spiser.

Desserten lød på tiramisu med store dejlige stykker hvid chokolade. Jeg savnede et strejf af alkohol fx Amaretto, men ellers var også denne ret helt perfekt.

Ost. To oste – en pecorino og en moden gorgonzola, hvor det især var sidstnævnte der faldt i min smag. Den var helt flydende og meget god i smagen.

Samlet set var det meget dejligt at spise på Tony’s og bestemt noget jeg vil gøre igen.

Bedømmelse: 9/10.

