Inspireret af programmet “Spis Vietnam” og lysten til friske forårsruller havde vi denne aften inviteret Cecilie over til vietnamesisk middag. Her er det agurker med chili og koriander i eddike, sukker og vand. Meget friskt og godt.

Jeg havde været på indkøb i Jernbanegade hos en lille bitte thai/vietnamesisk butik, hvor alting tilsyneladende kostede 12 kroner, og så er det svært ikke at falde i og købe lidt for mange friske urter, man ikke kan navnene på.

Flere saucer, en med chili og fiskesauce, en mildere version og så en jeg ikke kan huske. Cecilies specialitet?!

Forberedte ingredienser. Tigerrejser, bønnespirer, salat, løg og agurk.

De friske urter er virkelig med til at gøre oplevelsen af vietnamesisk mad meget bedre.

De berømte thai-toasts havde også lige sneget sig ind i menuen, selvom de jo egentlig hører sig Thailand til. Men det tog vi ikke så nøje. De smager lige godt hver eneste gang.

Jeg er ikke ekspert i at rulle disse ruller endnu, men måske bliver jeg det, hvis jeg laver dem ofte nok. De er en så god fornemmelse at spise disse knasende, lidt klistrede og yderst velsmagende ruller dyppet i alle de forskellige slags saucer. Gid jeg skulle til Vietnam, og at det var billigere at spise vietnamesisk ude i København.

Hvor gør man egentlig det bedst???

Bedømmelse: 8.5/10 (Jeg er sikker på at der er plads til forbedringer, og jeg glæder mig til at jagte dem).

