Det er længe siden jeg har lavet denne auberginetærte/lasagne. Den er utroligt let at lave, og fantastisk at spise. Om den er sund – det er et helt andet spørgsmål…

Her er to auberginer som jeg har vendt i mel, og stegt i rigeligt olivenolie.

De stegte auberginer lægges i bunden af et smurt fad.

Sådan her.

Derefter lægges en skefuld tomatsauce på hver auberginestykke. Et stykke basilikumblad lægges på hver høj efterfulgt af et stykke mozzarellaost og det hele drysses med salt.

Som sidste krone på værket drysses det hele med friskrevet parmesanost.

Hele processen gentages…

Det sidste lag er aubergine og parmesanost.

Jeg glemte desværre at tage et billede af det færdige resultat, hvilket eller er det flotteste. Efter 35-40 minutter ved 180 grader så dufter og smager denne sag fantastisk. Jeg må hellere lave det snart igen, så jeg kan få foreviget resultatet.

Bedømmelse: 9/10. (Tomatsaucen kunne godt have fået lidt mere kærlighed, hvis jeg havde haft mere tid, men tærten smagte stadig fantastisk).