Så var jeg der igen. På yndlingsstedet i København – Restaurant Schønnemann på Hauser Plads. Med mor, far, søster og kæreste. Min første servering var “Sol over Hauser Plads”. En fortolkning af sol over Gudhjem med røget laks i stedet for røget sild. Meget lækker.

Isabel startede med stegt sild, og jeg blev, da jeg smagte, endnu engang overrasket over hvor fantastisk den lune syrlige sild smager. Næste gang, næste gang.

Klassisk tatar fik jeg som anden servering. Meget meget flot smagende stykke!

Isabel fik en Herr Schønnemann, som var sprængt andebryst med peberrod og rødbeder. Også dette stykke smagte fantastisk.

Til slut var der chokoladeæg fra Summerbird, og hjemmebagt kransekage. Dejlig blød og lun.

Og kaffe selvfølgelig.

Endnu engang var oplevelsen fuldendt og god. Til den dejlige mad fulgte også dejlig snaps.

Blandt andet denne Kronborg Akvavit fra Helsingør Spritfabrik, som var et alternativ til en taffel, og en anelse mere rund i smagen. Dagens tjener Søren var ivrig med gode råd og anbefalinger til ganen.

Samlet bedømmelse: 10/10. (Ja!)